Rolety do biura – jakie wybrać, by być zadowolonym z zakupu?

Przestrzeń biurowa wymaga uwzględnienia wielu elementów aranżacyjnych, które będą wpływać na korzystanie z niej w sposób bezpieczny, a przy tym komfortowy dla pracowników. Znaczenie mają tutaj nie tylko biurka, krzesła czy sprzęt komputerowy, ale także komponenty wpływające na zapewnienie odpowiednich warunków do pracy – są to m.in. rolety okienne. Choć używane głównie latem, do ochrony wnętrza przed zbytnim nasłonecznieniem, sprawdzają się również w ciągu całego roku. Jednak jaki rodzaj rolet wybrać do przestrzeni biurowej? W tym wpisie przedstawiamy wskazówki, które pomogą Ci podjąć decyzję i ułatwią zakupy!
Spis treści

Idealne rolety biurowe – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Jeśli chodzi o miejsce pracy, a tym niewątpliwie jest każde biuro, trzeba wziąć pod uwagę nieco więcej czynników niż w przypadku domowych wnętrz. Wiąże się to zatem z koniecznością wyboru innych osłon. Czym powinny charakteryzować się idealne rolety biurowe? Oto nasz top 5 wytycznych!

Kontrola światła

Podstawową funkcją rolet biurowych jest umożliwienie łatwego dostosowania stopnia zaciemnienia w pomieszczeniu. W biurze możliwość kontrolowania światła dziennego, aby uniknąć odblasków na monitorach i stworzyć komfortowe warunki pracy, okazuje się być warunkiem na wagę złota – zatem nie można zapomnieć o niej podczas wyboru rolet.

Izolacja termiczna i akustyczna

Rolety z materiałów termoizolacyjnych to doskonałe rozwiązanie, które pomaga w utrzymaniu optymalnej temperatury. W jaki sposób mogą sprzyjać tworzeniu znakomitych warunków do pracy biurze? Otóż latem będą ograniczać przegrzewanie pomieszczenia, a zimą pomogą zatrzymać ciepło. Jeśli zdecydujesz się na rolety z właściwą izolacją, zaoszczędzisz na energii elektrycznej koniecznej do pracy klimatyzatorów.

Mechanizmy i dopasowanie do typu okna

Nie wszystkie gotowe rolety, dostępne w popularnych sklepach sieciowych, pasują do każdego rodzaju okien. Warto więc zwrócić uwagę na wielkość i kształt okna, a także na mechanizm otwierania – wszystkie te czynniki muszą iść ze sobą w parze, by korzystanie z rolet w przestrzeni biurowej było jak najbardziej ułatwione.

Trwałość materiałów

W intensywnie użytkowanym biurze najlepiej sprawdzą się rolety wykonane z materiałów odpornych na zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne – będą inwestycją w trwałość, jak również podniosą rangę placówki od strony wizualnej. Aby tak było, osłony muszą bazować na wysokiej jakości tkaninach, gotowych przetrwać we wnętrzu w niezmienionym stanie przez naprawdę wiele lat.

Estetyka dopasowana do wnętrza

Kolor i styl rolet powinny harmonizować z wystrojem biura, podkreślając jego profesjonalny charakter. W końcu to nie tylko praktyczny gadżet, ale również element identyfikacji wizualnej marki! Twoja firma ma intensywne barwy charakterystyczne? Możesz przemycić odcień w postaci rolet okiennych, aby przechodnie już z daleka widzieli, gdzie znajduje się biuro przedsiębiorstwa!

Typy rolet do biura

Jako że rolety do biura nie mają jednej formy, możesz dopasować ich rodzaj do konkretnych potrzeb budynku oraz rzecz jasna swoich pracowników. Sprawdź, na co możesz postawić w kwestii osłon okiennych do gmachu przedsiębiorstwa.

Rolety dzień noc

  • Idealne do biur, które potrzebują możliwości regulacji stopnia wpadania światła.
  • Dostępne w wersjach kasetowych i wolnowiszących.

Rolety rzymskie

  • Doskonały wybór dla biur, które stawiają na elegancję i klasyczny wygląd w jednym.
  • Mogą być wykonane z różnych materiałów, co umożliwia ich dostosowanie do indywidualnych potrzeb.
  • Podkreślają luksusowy charakter wnętrza, dlatego doskonale sprawdzają się do gabinetów reprezentacyjnych.

Rolety plisowane

  • Świetne rozwiązanie do nietypowych okien, takich jak te trapezowe czy dachowe.
  • Niskoprofilowe mechanizmy pozwalają na swobodne otwieranie okien, co jest istotne w biurach.
  • Istnieje opcja przesłonięcia okna od góry bądź od dołu, w zależności od potrzeb czy preferencji pracowników.

Rolety screen

  • Nowoczesna opcja, która skutecznie chroni przed promieniowaniem UV.
  • Idealne do biur z dużymi przeszkleniami i mocną ekspozycją na słońce.
  • Blokują światło, które mogłoby powodować dyskomfort w trakcie korzystania z komputerów (nie pada ono na ekrany monitorów).

Montaż rolet biurowych – samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy montaż rolet lepiej wykonać samemu, czy powierzyć go w ręce specjalistów. Podpowiadamy, że obydwie opcje są dobre, jednak wymagają dogłębnego przeanalizowania.
  • Samodzielny montaż: to znakomita opcja dla osób z doświadczeniem w dziedzinie DIY. Niektóre systemy, np. plisy czy rolety dzień noc, są łatwe w instalacji​ i nie wymagają przeprowadzania skomplikowanych prac montażowych.
  • Profesjonalna instalacja: daje pewność, że konstrukcja rolety będzie pracować tak, jak należy, a osłona okienna zostanie perfekcyjnie dopasowana do konkretnego okna. Z tej opcji polecamy skorzystać w przypadku rolet typu screen, które posiadają zaawansowane mechanizmy.
Jak widać, wybór rolet zależy od kilku czynników, do których można zaliczyć styl biura, typ okien oraz indywidualne potrzeby związane z komfortem pracy i efektywnością energetyczną. Połączenie wszystkich tych aspektów sprowadzi się do jednego – wyboru idealnych rolet biurowych, których z pewnością poszukujesz. Rekomendujemy skorzystanie z naszego doświadczenia i pomocy, chętnie dobierzemy dla Ciebie odpowiednie rolety plisowane, rzymskie bądź inne do biura w Aleksandrowie Łódzkim bądź innej miejscowości!